Medlemskommunikation

Den korte version: Aviserne fortæller, at organisationerne er på retur, men erfaringen viser, at udviklingen kan vendes gennem vel tilrettelagte udviklingsforløb med inddragelse af alle aktører.

Pr. tradition meldte man sig tidligere ind hos Falck, fagforening og folkekirke. Nu er traditionen ikke længere nogen faktor i sig selv, og det stiller krav til kontakten med verden udenfor.

Det er svært at omlægge sin kommunikation uden at sætte sit grundlag for organisationen over styr. Og ryger det, er der slet ikke noget at kommunikere om; men det kan faktisk lade sig gøre at møde sit medlem, sin kunde eller sin aftalepartner med et passende sprog uden at forråde sit eget udgangspunkt.

Bliver jeres organisation forstået rigtigt? Er dialogen god eller brudt? Er jeres image godt? Og gør I det rigtige for medlemmerne eller er jeres verdener for langt fra hinanden?

Rådgivning, undervisning, idéudvikling og inspiration så alle i det daglige arbejde kommer i bedre dialog med aktørerne udenfor.

Referencer: En stribe faglige foreninger og organisationer, ring og hør.